10 Mayıs 2013 Cuma

SANATÇI ADAYIYIM EZİK DURUMDAYIM....

Siz biliyor musunuz? sanatçı adayı olmak için neler çektiğimizi?
Tamam benim yaşıtlarımın hepsi şu ana zorluklar çekiyor. Bugün mesela oda müziği dersinde bir klarnetçi bir sesi çatlattığı için Umut hoca 15 dakika aynı 4 lüğü defalarca çaldırdı. Üstelik diğer 3 klarnetçi yede bunu yaptı 15 er dakikadan çarp 4 le...
Delirdim  artık. Kafam davul gibi oldu. Biz 2 flütçü tabi oturduğumuz yerde bekledik. Zamanı gelince çaldık bitirdik. Tabi odadan çıkabilene aşk olsun. Yasak bekleyeceksin.



Dünde aynı şey oldu. Orkestra dersinde ki! 3 saat diiiir bu ders. Otur, otur, otur, sıranı, bekle, bekle, bekle, klarnetçi çalsın, fagotçu çalsın, arpçı çalsın, kornocu çalsın, trompetçi çalsın, obuacı çalsın, vurmalılar çalsın, yaylılar uzatsın o çalsın bu çalsın, sen herkes gibi oturup belli bir duruş sergileyip beklemek zorundasın .

Orkestra dersinde ileride olurda seçilirsek, olurda yaşı ilerlemiş emekliye ayrılmayı artık isteyen birisi olursa ki! oda benim çaldığım enstrümandan olmalı, yerine seçilirsek içimizden birimiz, orkestra içinde yer aldığımızda, nasıl durmamız gerektiğini, nasıl tüm enstrümanlarla uyumlu olmamız gerektiğini, nerelerde nasıl çıkış yapmamız gerektiğini öğreniyorum ama ben yine de sıkılıyorum bu dersten yaaaaa, hemen herkes öyle dıt dıt çalıp bitirmiyor. Yanlış yapan oluyor. Onu bekliyorsun tekrar tekrar eserin, o bölüm parçasını çalıyor dinliyorsun çalıyor dinliyorsun üstelik! Bay Beliey nasıl oluyorsa? dinlemediğini anlıyor ve hemen seni kaldığı yerden devreye sokuyor, eğer takip ederek dinlemiyorsan affedersin sı...tın
- Ov yo yo  anlamıyovum ben takkip etmek gerveeekk bu jok önemli
dedimi bittin..
offf babam offf.
Şimdi bu 3 saatlik dersten çıkacağım enstrümanımın flüt olmasına rağmen, piyano dersine gireceğim. Size ikinci enstrümanım pikolo dan bahsetmiyorum bile çünkü daha onun dersleri başlamadı.

Hiç sevmiyorum piyanoyu amaaaaaaa bir durum var ki!!! bu günlerde, bana bir ara solfej dersi veren Berkant dan ciddi hoşlanmaya başladım aramızda 5 yaş var olurmu? dersiniz? bilmiyorum? ama olmaz ya o artık okulda kursiyerlere ders vermeye başladı.. Hoca statüsüne geçti.  Canım sıkılıyor bu duruma Ona onu beğendiğimi belli edemiyorum. Ama o da beni beğeniyor anladım bunu fakat olmazzzzzzzzzz. yasak aşk buuu... Unutmak istiyorum bu olayı..Geçiniz...

Arkasından solfej dersim var saçma sapan bir müfredat hatası yüzünden benimle aynı sene giren bir çok yaşıtım haftada 2 saat görüyor bu dersi ki!!!! buu çoooook kötü bir durum.
Geri kalmamıza sebep oluyor. İlerleyemiyoruz özel ders almak zorunda kalıyoruz. Bizden sonra giren daha küçük sınıflar haftada 8 saat görüyorlar solfeji, bu ne saçmalıktır. En çok ihtiyacım olan ders esasında bunu düzeltmeleri gerek ama yok olmuyor.. Bir kaç kafadar toplanıp gittik müdüre bize solfej dersini çoğaltın hocam çok zor durumdayız diye ağlaştık. Seneye ders saati daha çok olacak dedi söz verdi. İnşallah diyorum.
Durun daha bitmedi daha sorumlu olduğumuz derseler var. Edebiyat var, sonra ingilizce var din var beden var dil anlatım var, tarih var, sahi bunlar neden var sorguluyorum bazen. Tamam kültürsüz kafası boş sanatçı olmayalım diye var.  Ama hiç olmazsa bu derslerden çok not sorumluluğumuz olmasaydı.

Gün için de en az, en az diyorum bakın! 3 saat flüt çalışmak zorundayım. Gezmek tozmak zorrrr, kitap bile okuyamıyorum...
Okulda herkesin bir kişiyle paylaştığı odası var dönüşümlü olarak çalışıyoruz, bu çalışma saatlerimiz sadece enstrümanlarımız için, bazen günde 6 saate çıkıyor. Ve ayakta geçirilen 6 saat'i düşünün.. Ezik miyim ben be he ezik miyim.
Çok anlatacaklarım var daha on altı sın da yım.. Hayat yeni başlıyor benim için... Çok yorgunum uyku gözümden akıyor elim ayağım tutmuyor artık.. İyi geceler....

 

Hiç yorum yok: