24 Ağustos 2012 Cuma

SAFIM SALAĞIM İTİRAF EDİYORUM.

İnsanlardan bir kere daha nefret edesim geldi ya biliyor musunuz? Yazlıkta karşımıza yeni bir komşular taşındı. Daha doğrusu annesi babası vefat etti artık ev onlara kaldığı için yaz için bu eve taşındılar. Annesini babasını iyi tanırdım aslında.
Sohbet muhabbet Hazirandan ayından beri ısınma turları atıldı.  Hatta babam komşu ile samimi olup "evi baştan yapın" konumuna girip bizim evin bazı yerlerini tamir ettiler. Bu adamında bir karısı var car car car tipler var ya aynen öyle. Bizi öyle bir kafaya taktı ki sabah kahvaltı yapıyoruz. N' yapıyorsunuz diyip çıkar gelir kocası kahveye gelir, denize gideriz kadın gelir. Akşam oturmaya gelir.
İlk önceleri kadını tahlil etmeye çalıştığımda çok konuşan geveze bir kadın olarak gördüm. Fakat bir süre sonra gözüme, bu kadının aslında, insanların hakkında konuşan kendi doğrularından başkasını doğru bilmeyen, kendini dev aynasında gören babasının biricik kızı olduğunu (yaşını da söyleyeyim 55 yaşında bu arada) sürekli tekrarlayan biri olarak  görünmeye başladı. O kadarla kalsa iyidir. Annem de bu kadını her konuşmasında iğneliyor, kızdırıyordu.
Hatta bir gün annemi çay içmeye davet etmiş, Çeşmemizden akan o deniz suyunla karışık iğrenç sudan çay yapmış. Bulamaç gibi çayı zorla bir bardak içmiş. Annem durmadan "bilerek yaptıysa, yaptığı terbiyesizlikti" deyip durdu. Bende aman anne bilmiyordur, söyledin öğrendi, iyi kadın aslında  falan diye geçiştirdim.
Bir gün babamlar gidip balık alıp gelmişler, bunları beraber yiyeceğiz dediler. Ogün de benimde yurt dışından arkadaşlarım geldi. saat 5 gibi kısır yaptık. Yerken de anneme de dedim ki "anne senin midene dokunur yeme".
Bu geveze kadın ve kocasına daha önceden söz verdiğimiz içinde o akşam balıkları bizim evde kızartmaya başladık. Yemek yedikten iki üç saat sonra yine misafirlerle yemek zorunda kaldık sonuçta. Tokuz aslında ama ayıp olmasın diye oturduk yedik.
Yemek bitti Annem kalktı tuvalete gitti bende masayı toplayıp meyve çıkartıcam bir baktım annem yerde sürünüyor. Ne oldu? dememe gerek kalmadan durumunu hiç beğenmedim, hemen sağlık ocağına gidelim dedim. Çocukları evde bu geveze kadınla bıraktık gittik. Yolda tir tir titriyor, bağırıyor kendinden geçiyor, sağlık ocağına nasıl gittiğimi bilemedim. Oraya vardık, koskoca yaz aylarında 7000 kişi olan yerde bir sağlık ocağı, bir doktor, bir yardımcı, hemşire hak getire.
Neyse mide spazmı geçiriyormuş meğerse, serum, iğne biraz kaldık orada..Kadıncağız çıkarttı bir yandanda diyor ki o halde "ay insanları evde bıraktık ayıp oldu". İşimiz bitti eve döndük kadında "e ne yaptınız falan" kısa süreli konuştuk Gittik yattık.
Sabah oldu her gün evimizi arşınlayan insanlar aaa yoklar, ne nasıl oldu hastanız? diyen var ne uğrayan. Babama "bir gariplik var bu işte" dedim. Babamda "rahatsızlık etmek istememişlerdir" dedi. O gün çok işim vardı, neler olduğunu öğrenmeye gidemedim.
Akşam oldu "dur dedim bir anlayayım şunları nedir bu tavırlar" Bizde kalan tabaklarına bahçe domateslerimi koydum götürdüm. Bir kere geveze kadın sorsa ya "annen nasıl?,nasıl oldu"? ne yaptınız?
Bak sinirleniyorum anlattıkça!!! Zaten ben hep bir şeyleri anlatırken sinirlendiğim için buraya çoğunu yazamıyorum .
Annemle ilgili konu açmaya çalışıyorum aa kadın konuyu kapatıyor. En sonunda ağzını aramak için annemi "hangi doktora götüreyim" diye sordum. Ana ne derse beğenirsin "ay senin annenin doktora ihtiyacı yok bir şeyi yok " dedi. Önce bazen böyle bir durumlar olur insanda kal gelir ya öyle kala kaldım.
Sonra fevri davranmayıp, annemin midesiyle ilgili üç senedir verdiği mücadeleyi anlattım sakince bu sustu şu doktora götür falan dedi.Sanki ben annemin ona hastalığını ispat etmek durumundayım Ben çok sinirlendim eve geldim kendi kendime dedim ki yarı eğer uğrar nasılsınız derse af edicem bu kadını fakat bayramdı biz gittik annemler hariç ailecek. AAAA daha oturduk, bismillah kocası annenin bir şeyi yok hastalık hastası gibi bir şeyler dedi anlaşılan bu geveze kadın kocasına bununla ilgili konuşmuş konuşmuş adamı şişirmiş de Adama ne??? anlamadım. En sonunda annem size gelip bana bakın mı?? dedi dedim daha fazlasını diyemedim yanımda ailem vardı. O günden beri konuşmuyorum merhaba merhaba . Niye selam vermiyorsun gibi laflar atıyorlar duymuyormuş gibi yapıyorum. Annemde garibim neden kızıyorsun konuşmuyorsun bu kadınla diyip duruyor geçiştiriyorum. S....den aşağı kasımpaşa ayrıca. Terbiyeden noksan paçalarından avamlık akan insanları insan yerine koyarsan tabi böyle olur.
Ben de aptallık ayrıca her gördüğüm, insana aa çok iyiler şöyleler böyleler diyorum.Bu ne salaklıktır yahu... neyse işte böle salak işlerle uğraşıyoruz.
SON DURUM: Akşam üstü babam gitmiş neden böyle olduğunu izah etmiş. İşte yanlış anlaşıldı falan demiş. Yanlışına s...yım. Sonra bahçıvan geldi bir şeyler almaya gittim, tamda  onun kapısının önünde durdu geri zekalı karı sandalyesini ters oturdu. Çokta çıstak zeytinyağı gibi üste çıkacak güya umrum da değil. Önerisi olan varsa dökülsün...








6 yorum:

Üsturupsuz Yazar dedi ki...

Yemin ederim sinirden saç baş yolacak duruma geldim! Orosbuya bak sen yaaa aaaa illa da söyletecek.

Profösör dedi ki...

Mümkün olduğunce negatif düşünceli kişilerden uzak duracaksınız. Değer vermeyene de değer vermeyeceksiniz.

Unknown dedi ki...

haklısınız profösör... dediğiniz doğru..

Unknown dedi ki...

usturupsuz son durumuda okuda daha çok sinirlen benim yerime hallediver..

Mia Wallace dedi ki...

ayyyy inanmıyorumm!!

okurken inan kriz geçirdim!

veee bence hiç ama hiç selam bile verme yahuu onlar geçerken de sen arkanı dön görmemezlikten gel deli oldum vallahiii :/

Unknown dedi ki...

aynen öyle yapıyorum miam...hiiiç takmıyorum.