20 Aralık 2010 Pazartesi

Röportaj

lilacsmell in blogun da benimle yaptığı röportaja buyrun ...

Süper İnce Parlak Çorap adlı blogun sahibi sevgili Cemre'ye mikrofon uzattık :) O da içtenlikle yanıtladı....
     
          Bize kendinizden bahsedermisiniz?
 
 Kendi halinde biriyim aslında, blogumun başında, benim sevdiğim, beni anlatan bir başlık var, bu sorunun cevabı o diyebilirim.

  • Blog yazmak dışında neler yaparsınız?
Herkes gibi normal günlük hayatıma devam ediyorum.


  • Ne zamandan beri blog yazıyorsunuz?
 2009 dan beri.


  • Neden blog yazıyorsunuz?
Rahatlıyorum aklımdan geçenleri yazıya dökerken de yazımı, anlatım dilimi geliştirdiğimi düşünüyorum..

  • Blog adınızın anlamını açıklar mısınız?
Aslında öyle oturup uzun, uzun, düşünmedim, aklıma birden geldi, sonuçta kadındım ve kadın blogger olduğumu ortaya çıkartan bir isim olmalı diye düşündüm ve kadınlara özel olan bir giyimden ortaya çıkarak ‘’ Kadınlar; Annedir, eştir, kardeştir, sevgilidir (SÜPER) Kadınlar; zariftir, narindir (İNCE) Kadınlar; ilham, sevgi aşktır(PARLAK) olarak açıklanabilir bunu blogumda da anlattım.

  • Hedef kitleniz kimler?
Bir kitle düşünmedim ve belirlemedim, her kesimden, her yaştan insan okusun istedim, izleyici kitlemi incelerseniz yaş aralığının ve izleyicilerin bloglarının farklı konulardan oluştuğunu görebilirsiniz.
  • Herkesin blog yazmaya başlamadan önce okuyup ilham aldığı bloglar vardır. Size ilham veren bloglar var mıydı?

 Daha önce hiç blog takip etmedim. Blog yazmaya başlayınca yazarları ve bloglarını fark ettim.

  • Blogunuzu tanıtmak için neler yaptınız?

 Facebook' ta blogla ilgili sayfalarda blogumun linkini kopyaladım. Blog Kütüphanesi'ne üye oldum, orada paylaşımlarım oldu.

  • Blog yazarlığı size ne öğretti?
 Daha akıcı bir dille yazabiliyorum. 

  
  • İnsanlarla kolay iletişim kurabilir misiniz?
Evet kurabiliyorum bir sorun yok.

  • Diğer blog yazarlarıyla iletişimiz nasıl? Türkiye'deki blog atmosferini nasıl buluyorsunuz?  
Normal. Herkes birbirine saygılı ama itiraf etmem gerekirse, birbirini takip eden çok fazla blog yazarı var.

  • Blog yazma konusunda sizi rahatsız eden şeyler var mı?

 Küfür hoşuma gitmiyor yani üstü kapalı küfür edilebilir ama alenen ve açıkça yazmak beni çok rahatsız ediyor yani demek istediğim her satırda, her anlatımda, küfür hoş değil. Eğer güzel bir yazı çıkarmışsanız küfürle süslemenize gerek yok. Ben de bazı yazılarımda, aşırıya kaçmadan küfürler yazdım ama üzeri kapalıydı ve her yazıda yazmıyorum..

  •  Aileniz ve yakın çevreniz blogunuzu okuyor mu? Fikirleriyle size destek olurlar mı?

  
Ailemden bilen kimse yok. Bir kuzenim ve bir arkadaşım biliyor, onun dışında kimseye söylemedim.

  • Blogunuzun başarılı olduğunu düşündürecek kriter nedir? Ne olursa başarılı hissedersiniz?


 Bu yazdıklarımı kitaba dökmem istenirse başarılı olduğumu düşünebilirim. Çünkü çok küçük yaşlardan beri bir kitap yazma isteğim vardı, denemelerim de oldu, ama kendi yazdıklarımı, beğenmiyordum şimdi blogda güzel yorumları okuyup ve her gün izleyici sayısının arttığını görünce biraz bu fikrim değişti. 

  • Blogunuzla ilgili hedefleriniz nelerdir?
Bu blogu  açalı 1,5ay gibi bir süre oldu ve bu sürede 83 izleyici ve 2000 e yakın ziyaretçiye ulaştı, ki bu benim beklediğim bir sayı değildi. Bu şekilde devam edip okurların keyifli saatler geçirmesini sağlamak benim için yeterli.

  • Ve son soru :) Blog yazmaya heveslenenlere ne tavsiye edersiniz?
Seviyeli ve içlerinden geldiği gibi yazmaları yeterli, taklit olmasınlar…

Sorularımı yanıtladığın için teşekkürler Cemre, blog dünyasında yolun açık olsun...

5 yorum:

MERY DAIMON dedi ki...

Çok güzel olmuş buuu!!! Ben de devamında... yazılarında iyi sonuçlar, paylaşımlar elde etmeni temenni ediyor ve diliyorum tatlım! :) ehi!

Unknown dedi ki...

teşekkür ederim..canım benim..

Profösör dedi ki...

Kesinlikle bir sene sonra bir kitabın olacak senin. Şimdiden bir form düşünebilirsiniz. Bu bilogtan başka projeler de çıkabilir. Takip edeceğiz bakalım. Komşuda pişer bize de düşer.

deeptone dedi ki...

bi daha okudum.
ben de iyi yazılar dilerim.
ama bence blogun dışında diğer net araçları ile daha çok ilgilisin. tabii onlar da güzel. ama blog hepsinden iyi bir iletişim tarzı. keşke daha çok ilgilensen blogunla. bence iyi bir blog yazarısın. ama bloga biraz zaman ayırmak gerekiyor. sadece yazmak için değil, birçok iyi blog var, okunacak, yorum yapılacak, çok yakın ilişkiler kurulabiliyor, çok verimli. sana da keyifli, eğlenceli, paylaşımlı, verimli blog günleri dilerim.

Unknown dedi ki...

profösör : dediyse bişey var bunda bir keramet.....