11 Aralık 2011 Pazar

TRAKTÖR EN İYİ OTOMOBİLİM BENİM...


Bugün NTV de Yeni çıkan otomobillerin tanıtımı yapılan bir programı seyrettim tanıttığı otomobilde Range Rower Eveoque bing bing bu aracında tanıtıma ihtiyacı varmı? oda düşünülür.. Fakat araç özelliklerini anlattıklarında oha bildiğin kendi kendine giden SUV diyorsun. Mesela direksiyonu elektrikli, bu ne anlama geliyor, aracın tork,beygir gücünü ve yakıt sarfiyatını düşürüyor. Mesela vites yok dırınının bir düğmeye basıyorsun vites çıkıyor ama bildiğin radyo çevirme düğmesi. Üzerinde gördüğünüz vites numaralarının üzerine basıyorsunuz dokunarak tabiii, o vitese geçebiliyor bu özellik triptronik kullanmak istediğinizde....
Vitese bakınız....
Hele ki bir tam araç boyu cam tavanı varkiiii....Açılı ve ciddi dik eğilimli yol sürüşünde bir düğmeye basıyorsunuz açısını ve inmesi gereken hızı kendi ayarlıyor bu durumdayken ayağınızı gaz ve frenden çekiyorsunuz o kendisi hallediyor..Size sadece direksiyon kalıyor Gerçi bu sistem son zamanlardaki bir çok modelde kullanıldı. Mesela Bmw.. Ama fiyatıda güzel 180 binTL den başlıyor....Amaan ne bilim zenginin parası züğürdün çenesini yorarmış..Konu yapayım dedim aslında  otomobil hastasıyımdır az da anlarım.,
Hep kendimizi hastalıklarımızı mı? yazacağız, birazda böyle konulara dalayım dedim.Geçen ay ben Cruze aldım iyidir LT plus seviyorum onu ya.... Otomobilime bindiğim zaman seviyorum onu nasılsın kızım diyorum.Ses gelmiyor.. :p  Kızım dediysem siyah renk asi, beyaz moda ya bu günlerde hiç sevmiyorum beyaz rengi, ne o öyle dondurma gibi..
Kardeşim profesyonel offroad ralli yarışlarında yarışırken  Co pilotluğunu (yardımcı pilot otomobil yarışlarında işin yarısını yapanlardır. haritayı okur, mesafeleri söyler, geçişlerde durum bildirir, sürücünün sadece tola odaklanmasını sağlar.Trafiğe açık yarışlarda, iyi bir yardımcı pilot büyük fayda sağlar, aynalara bakarak vakit kaybetmenizi önler.) yapmışlığım vardır.
Hattaa nasıl otomobil kullanmayı öğrendiğimi anlatayım size. Babam hep derdi ki?  "18 inde alacağız sana ehliyeti" Yazlıktayız. Bahara yakın bir zaman kimsecikler yok her hafta sonu gideriz. Yeni otomobil aldık dizel Opel Record bal köpüğü.Aman ne değişik bir renk o zamanlar için hep kırmızı, lacivert, siyah tercih ediliyor. Mütahitlik yapıyor o zamanlar babam "ben inşaatlara bakmaya gideyim bir saat sonra geleceğim, sana otomobil kullanmasını öğreteceğim" dedi havalara uçtum otomobil kullanmak hele o bal köpüğüüüüü, yepyeni gıcır otomobili kullanmak, özgürlük benim için seviyorum özgürlüğü ya, zannediyorum ki, filmlerdeki gibi bir otomobile atlayıp gideceğim hemen özgür olmak öyle bişey işte ...Neyse bir saat geçti dışarıdan bir bip bip korna sesi geldi ama bizim aldığımız bu yeni otomobilin korna sesi değil. Fırladım dışarı Babam traktörün tepesinde "atla" dedi bi durdum şöyle baktım hemen "annneeeeee babam traktörle geldiiiii" diye şikayetmi? habermi? bilmiyorum artık anneme seslendim. Annem geldi "bu ne Hüseyin" diye bağırdı babama, eline kurulama bezini sıkıştırmış, beline de koymuş. "otomobil kullanmasını öğreteceğim yaa çocuğa " "bununla mı öğreteceksin? bizim hiç düzgün normal bir yaşantımız olmayacak mı herkes böylemi öğreniyor traktörle ha söyle??"  "ya Sabriye şimdi yepyeni gıcır gıcır otomobille nasıl öğreteyim? çarpacak bir yere sonra aylarca parça bekleyeceğiz bununla öğrensin işte daha iyi korkmadan öğrenir çarpsın oradan oraya bunu" "iyi elalemin duvarlarına tostlasın da gör sen!!! yaptırırsın o zaman!!" "o kolay ya önemli değil tostlasın" ya şimdi düşünüyorumda ne komik bir manzara nasıl olsa inşaat var yaptırılır ama otomobili çarptın mı aylarca yedek parça bekle mantıklı...Neyse bindim ben traktöre garç garç 1. vites, şu bu derken iyice kullanmayı öğrendiiim ama buda bir hoşuma gitti, hususi iş çıkartmaya başladım kendime. İnşaatlara gider ordan traktörü kaçırır ya gezerdim, anneme gider ekmek o bu almaya kasabaya inerdim, yada kasabadan malzeme alırdım işçilere onu bırakırdım.  O yaz amele yanığını çok ciddi yaşadım. Deniz kenarında mayoyla hayli bir komik duruyordu yanıklarım. Ama iyi oldu iyi bir otomobil kullanıcısı oldum o trafikte gördüğümüz direksiyona yapışıp ürkek ürkek otomobil kullanan hatunlardan olmadım asla...Hatta itiraf ediyorum trafiği karıştırıp direksiyona yapışmış şekilde kullanan o hatunlardan bir ikisini trafikten dışarı itmişliğimde vardır ....Üzgünüm itiraf işte...



e

2 yorum:

Nilhan - Küçük Mucizem dedi ki...

bir daha araba alırsam asla koyu renk almayacam. leş gibi oluyor.

ilk araba deneyimin de traktörle ha. süper baba :)
ben de babamların arabasıyla kaldırıma çıkmıştım hem de tam da düğüne gideceğimiz akşam. babam ağzıma mıçmıştı :)

SÜPER İNCE PARLAK ÇORAP dedi ki...

:) sende benim gibi çılgınmışsın benimde çok macerelarım var...varsın koyu renk olsun ya dış koşullarında duruyor sonuçta...