10 Ekim 2011 Pazartesi

ÇÜKÜN DÜŞSÜN!!!!!

Kızımı biliyorsunuz, daha yeni 15 yaşına Kasımda basacak. Konservatuvara kursiyer olarak gittiğinde tanıştığı bir çocuk vardı, aralarında bir yakınlık oluştu. Tepki göstermedim çünkü inatlaşabilirdi benimle..
Çocuk lise 4 de benim kız daha lise 1. Sadece dedim ki kızım sen yaş olarak daha küçüksün, kendi yaşıtlarınla arkadaş olmalısın ve erken flörte gerek yok, aradaki yaş farkı çok hele ki erkekler fazla talep kar olabilirler... "Ayy anne o öyle biri değil bana yardımcı oluyor kolluyor beni okulda." Yok odama şunu taşıdı bunu yaptı... İyi dedim.  çocuğu gördüm esmer kısa boylu çelimsiz orasında burasında dövmesi, pirsingi olan bir tip. Bildiğin serseri takılan hiç beğenmedim çocuğu. Babasıda ciddi bir konumda  dedim ki aile görgüleri vardır. Öğreniyorum ki çocuk, gece çok geç yatıyor öğlen 1de uyanıyor. Çocukta üniversite bitirmiş halleri var yani..Hani erken kaynana durumlarına girmeyeyim karışmayayım dedim sadece kızım anlattı ben dinledim.
Aradan geçti bir iki ay.. Bu birden ilişkisini kesti arkadaşlarınla kulis yaparken duyuyorum, adi bir karakteri varmış bla bla konuşuyorlar..ama bana anlatmıyor..
Sonra dediki "ben ayrıldım" anne "ne oldu?" dedim "ben yorulmak istemiyorum benim derslerim çok yoğun çok çalışmam lazım uğraşamam erkek kaprisiyle" dedi  "ay dedim ne zeki kızım varmış meğer benim" sevindim yani "tamam bundan sonra ama tamamen dersine ver kendini" dedim. Ama gün geçtikçe ondan konu açtığımda nefretle bahsediyor. Dikkatimi çekti yüz ifadesi değişiyor. Tatsız bir şey yaşadığını fark ettim. Neden ayrıldığını öğrenmem lazım dedim kendi kendime.
En iyisi ters köşeye yatırmak dedim."aslında çocuk çok iyi dide!! hemen sende naz yaptın çocuğa, istiyorsun hep arkanda koşsun ne yapsın çocuk" gibisinden laflar söyledim.
Hemen tongaya düştü "haaaaaa çok iyiydi!!! o çok iyi dediğin çocuk  bana yatma teklif ettiiiii biliyormusun" dediiii ve benim başımdan aşağı kaynar sular döküldüüü... Bi haşlandım ben orada beynim haşlandı resmen. Bu nasıl bişey yaaa 15 yaşındaki kızdan nasıl bir beklenti...
Kızım benzetmiş tabi "ben daha 15 yaşındayım sen ne demek istiyorsun böyle bir beklentin vardı madem neden söylemedin. Ben daha küçüğüm asla gözüme gözükme" ...falan demiş.. Bir dahada çocuk rahatsız etmemiş.Sonrada kızım dediki bana "Hem anne o işler evlenmeden yapılmaz benim bildiğim dimi" Öyle olması gerekir dedim.Bunu konuşmamız içinde çok erken dedim...
Allahım ya küçük kızları olan arkadaşlarıma sesleniyorum. Kızımla birçok konuya ters düştüğüm oldu ama erkek arkadaş hoşlanma gibi konularda" asla  aaa sen ne diyorsun, bir daha duymayayım, saçmalama oda kim yok öyle, yok böyle" hiç demedim şimdi de meyvesini alıyorum sanırım. Bana anlatabiliyor, onu kesinlikle zor durumda bırakmayacağımı biliyor güveniyor ki anlatıyor... Şoku üstümden atlatamadım o ayrı tabii..
O çocuğunda çükü düşsün ayrıca ... En kötü bedduam bu olsun o salağa...

14 yorum:

Müge dedi ki...

Aman aman, hem arkadaş hem ebeveyn olmak çok zor oluyor gerçekten. Kardeşimle aramda tam 11 yaş var, şu anda 17 yaşında o zor evreleri atlatana kadar biz de çok çeliştik. Annem kardeşimle yaşıyor ama çalışıp yorgun geldiği için ilgilenemiyor çok fazla, e yaşı da var tabi... Bu zor görev bana düştü haliyle. Kiminle arkadaşlık eder, nereye gider. Dizginleri bi sıkıyorum, bi salıyorum ama asla bırakmıyorum. Doğru mu yapıyorum yanlışmı onu da bilmiyorum ya ilk çocuk daha doğrusu ergen yetiştirme deneyimim bu :) Allah kolaylıklar versin, çoluk çocuğumuzu kardeşlerimizi, bunun gibilerden de korusun inşallah... Ama hakikaten benim bile çükün düşsün diyesim geldi. Bu yaşlarda erkek çocuklarının beyni orda çalışıyor sanırım. Çükleri yönetiyor onları ergen iken malesef :(

SÜPER İNCE PARLAK ÇORAP dedi ki...

:))) delimisin iyi yapıyorsun.sakın bırakma..Senin olman çok iyi olmuş..kesinlikle beyinleri orayla bağlantılı katılıyorum. aslına bakarsan Gençlerin hepsi yaşı küçük olanların yani, döngüleri aşk seks önemli olabilmek..başka bir şey yok kafaya taktıkları..

Müge dedi ki...

Bazen onun kadar bende tökezliyorum ama çok zor iş gerçekten nerede kızayım nerede dertleşelim bilemiyorum. Çoğunlukla arkadaş gibi ve eğlenceli vakit geçiririz ama kardeşim ne zaman bana güvendi o zaman kendi gelip anlatmaya başladı böyle bi sıkıntım var benim ne yapabilirim abla diye. Her şeyde bağırmak çağırmak olmuyo, sinirden kıpkırmızı olupta sakin sakin "bak ablacım" diye konuya girdiğimi çok hatırlıyorum ama ince çizgi nerede ablalık baylar nerede arkadaşlık onu tutturabiliyormuyum tartışılır. Aramızda kalsın ama bazen çok yakın olduğumuz duygusal zamanlarda seni annemden bile çok seviyorum diyor ya ben eriyorum. Herşeyi olmasa da çoğu şeyi doğru yaptığımı düşünüyorum böyle zamanlarda. Umarım öyledir :S Seneler çabuk geçse de büyüseler ya :) Sonra anlatıp anlatıp hepberaber gülsek :)

Nilhan - Küçük Mucizem dedi ki...

hakikaten kopsun .

geçen kreşte katıldığımız bir seminerde dr erkek annelerine seslendi:"oğullarınıza kızlık zarı denen şeyi öğretmeyin" demişti. onların zamanına kalmayacak dedi. ve ben bunları bir kız annesi olarak maalesef dinledim :(

mon clementier dedi ki...

cok iyi bir strateji bu :)

cok zeki bir kziziniz varmis :)
ne guzel bir diyalog var aranizda :)

strateji cok basarili bende kullanicam :)

SÜPER İNCE PARLAK ÇORAP dedi ki...

müge tökezlediğimizi düşündüğümüz anlar olucak elbette önemli olan bence o güven duygusunu verebilmek ve sevgiyi sanırım. bence devam et ...çocuğun varmıydı hatırlamıyorum ama eğer yoksa ilerde bazı engelleri aşmak daha kolay olacak senin için öyle değilmi?

SÜPER İNCE PARLAK ÇORAP dedi ki...

ne diyeyim ben ... gün geçtikçe her şey çok kötüleşiyor.. galiba biz ailelere çok iş düşüyor ...2. ci bir kız var bende biliyorsun

SÜPER İNCE PARLAK ÇORAP dedi ki...

mon clementier hepimizin birbirimizden öğrenebileceği şeyler var bence .... teşekkür ederim.........
taktik by ince çorap...:))))

Profösör dedi ki...

Ben de iki kız yetiştirdim. Onlara gereken güveni aşıladık şükür. meyvelerini topluyoruz. Allah kolaylık versin..

Müge dedi ki...

Çocuğum yok, iki ay önce hamileliğimin başındayken karnımda öldü malesef :( ama olduğunda deneyeceğim yaptıklarını ne de olsa tecrübelisin ve bence de başarılı bir taktik senin ki :)

SÜPER İNCE PARLAK ÇORAP dedi ki...

mügecim bebğini kaybettiğini hatırladım kusura bakma gözümden kaçmış...

SÜPER İNCE PARLAK ÇORAP dedi ki...

profösör teşekkür ederim...

deeptone dedi ki...

seni seniiii uyanık seniii :))))
iyi polis kötü polis oynamışsın.
:)

SÜPER İNCE PARLAK ÇORAP dedi ki...

nasıl ama ahahha konuşmayan varsa söyle her şekilde konuşturulur deep...