12 Nisan 2011 Salı

MIÇIMIN ŞEFİ !!!!

Nedir abi? reyting yada tanınmak, ünlü olmak adına, şef dedikleri adamın, yarışmaya katılanlara televizyondaki hareketleri? Bu ne basit düşünce ile yapılmış bir program. Show tv yayın yönetmeni dedikleri mi? ne ise o kişiii artık, bu Master cheef yarışmasını başlatırken bir şaklaban bulalım, yanına da yardımcıları olsun ama baş şaklaban programı götürsün diye düşündü sanırım..Daha önce bu zeka özürlülüğünü yemekteyiz programıyla da göstermişlerdi. Kesin karar verdim show tv çok basit bir televizyon. Ne zamandan beri insanlara hakaret etmek bir program formatı? İşte bu ve buna benzer salak saçma programlar yüzünden televizyon başındakilerin terbiye kurallarını ezip değiştiriyorlar..
Bu kadar mı? bir insan itici, terbiyesiz, saygısız, özgüveni eksik olur. İnanın bana bir programı baştan sona seyretmiş değilim sadece her program başladığında bir beş dakika göz attım. Gördüğüm 5 dakikadaki şeyler korkunçtu insanlara yaptığı psikolojik baskıyı, hakareti, bir insan olarak daha fazla seyredemedim..Daha sonra baktığımda da bu adamın ne yapmak istediğini kavradım reyting düzeninin içerisinde kendi egolarını tatmin eden bir adam olarak gördüm. Belki onun pisikolojik sorunları var ve onu tatmin ediyor bu programda. İğrenç.
Reyting denilen şeyin ülkemizde olmadığı zamanlar daha güzel programlar daha, mutlu kendinle barışık insanlar vardı.. Basit bir tespit bu.

ŞEF DEMEK NE DEMEK?


Belki seyredenleriniz vardır dünyanın en tanınmış şefinin programları yayınlanıyor Digiturkte eğer seyredeniniz yoksa biraz tanıtayım size 30 lu yaşlarında tanınan İngiliz Jamie Oliver.
Oliver; senelerce kendi programında, kendi tarzında yemek tarifleri verdi. Daha sonraki programlarında sosyal sorumluluk üstlenip bir Resturant açtı ama, çalışanlarını sokak çocukları, uyuşturucu bağımlıları, hırsızlıktan içeri girip çıkmış çocukları kazandırmak için elemeden geçirip, onları eğitime tabi tuttu. (At home) (Siteyi incelemek isterseniz) http://www.jamieoliver.com/

Öyle çocuklardı ki bunlar ben seyrederken sinir oluyordum. Sorumluluk almamış başladığı bir işi bitirme konusunda basiretsiz, özgüveni olmayan çalarak yaşamaya alışık olan, yada  hayatının yarısını kafası dumanlı geçiren çocuklardı bunlar.  Tahmin edersiniz ki normal insanlar gibi bir düzene bağımlı kalamayıp sürekli sorun yaşayan ve yaşatan  ve yapılması gereken işleri sekteye uğratan çocuklardı. Bu çocuklarla 6 ay boyunca her gün en fazla 16 saat çekimdeydi kamera karşısında bire bir sürekli davranışlarını görüyordunuz. Onlarlarla büyük bir sabırla,sevgiyle, konuşarak, biraz disipline entegre ederek 6 ayda bu çocukları süper birer ahçı bazılarından da şef çıkardı... Kimi işe gelmeyip sızdı, telefonla arayıp sana ihtiyacım var dedi getirtti. Kimi bişey yapmadan bir köşede günlerce oturdu onu mutfağa dahil etti. Sürekli ben birşey yapamam yapmadım benden bir şey olmaz diyen çocuğun en güzel yemeği yaptığını program sonunda tanık oldum.
En sonuncu projesi İngilterede yada Amerikada ki devlet okullarında kantinlerde satılan sağlıksız yiyecekleri ve çocukların beslenme alışkanlıklarını değiştirmeye çalışmak. Binlerce okullarda çalışan basit fast food yemekleri senelerce pişirmiş, çocukların sağlıklarını önemsemeyen ahçıları bilinçlendirip onlara fesleğenli sebzeli tavuk yada et pişirmeye alıştırmak. Kulağa hoş geliyor değilmi?
Ama öyle!!  İnsanlara nasıl davranmasını bilen insan, hayatında nasıl sevildiğini görür. 
Diyorum ben... Kendini şef sanan Batuhan abey!! söyle bakalım sen Oliver gibi olabilirmisin??? Normal hayatında sadece değişiklik isteyerek şef olmak isteyen insanlara böyle davranıyorsan yemek yapmayı öğretmek adına, böyle çocuklarla çalışsaydın ne yapardın? bilemiyorum artık varın siz düşünün gerisini!!!

7 yorum:

Nil dedi ki...

ben hiç izlemedim o programı. denk gelmedim yani. ama öyle birine tanık olmak için programa ne hacet. hemen dibimde var bir tane. kesinlikle ego tatmini. özgüven sorunu. helede elinde yetkisi varsa vur patlasın çal oynasın. tatlarından yenmiyorlar.

jamie oliver.. hiç duymadım izlemedim. yalnız anlattığın kadarıyla takdire şayan bir iş, proje yaptığı kesin.

Guz dedi ki...

cok salaklar coook

Profösör dedi ki...

Show tv'yi izlemiyorum. Kepek yapıyor bende..

Unknown dedi ki...

guz hemde ne salak...
profösör bendede kepek yapıyor artık :p

semaozturk.blogspot.com dedi ki...

hayatım, programın formatı böyle... her programın bir cellatı vardır burada da batuhan.. adam ona göre para alıyor yani...:)izliyor muyum? hayır tabii:)

Unknown dedi ki...

inşallah az seyredilirde bu program formatı değişir...

timeout dedi ki...

Bu ağabeyimiz zaten gercek hayattaki işindende kovulmus.Soyleki,kendilerinin calistigi yer surekli gurmeler tarafından eleştirilen bir yermis.Programdaki hakeretleride ayyuka cıkınca işinden oluvermiş.Eee etme bulma dünyası diye buna denir herhalde..:)
Ayrıca bende bu sekilde yayınlanan programları sevmiyorum.Yemekteyizde de dikkat ederseniz hep bir kırık tip oluyor.Amaç nedir? Sanırım show