25 Nisan 2011 Pazartesi

ÇAMAŞIR,BULAŞIK, LAPTOP, CEP TELEFONU DÖRTLÜSÜ BENİ YORDU!!!!

 Bu aralar her şey mi bir anda bozulur cep telefonu, laptop, bulaşık makinesi çamaşır makinesi.. Tabi bunların bozulma nedenler eski olmalarıydı mesela cep telefonunu 2006 dan beri kullanıyordum Çamaşır makinası oldu bir 10 yıl, bulaşık makinası 14 yıl kızımla yaşıt :p, lap top 2007 den beri..Miyadları doldu tamam anladık, ama hepsi arka arkaya mı bozulur bir evde? cık cık cık
Şimdi  bu gibi  aletler bozulduğunda yeni birini almak için ne yaparsınız? ya güvendiğiniz markaya bakarsınız, yada marka Araştırması...
Çamaşır makinası kendinden kurutmalı olsun istiyordum kışın asmak çok zor oluyor. Ayrıca mıçım yemiyor as kurusun topla :p diye...Mielle baktım uçmuş gitmiş fiatlar, onun ayarında  LG ve Samsunga baktım ama onlarında fiatları istediğim özelliklere göre çok uçuk geldi. Aynı ayarda elmas kazanlı yıkama kurulama A - A  olan fiatı uygun Daewoo 10 kg yıkama 7 kg kurutma aldım.
Bilgisayarda araştır, araştır kafam o kadar karıştı ki çok fazla marka ve seçenek var ve fiatlar arasında aynı özellikteki ürünlerde çok uçukluk var. Daha önce Acer almıştım ama Hard diskinde problem oluşmuştu bu arıza devam ediyormuş halen.. Isınma en büyük problem Lap toplarda neyse o kadar markanın broşürünün arasında boğuşup boğuşup, omu, şumu, bumu derken en sonunda Sony Vaio İ.3 işlemci en son kararım oldu.  Beyaz renk güzel geldi gözüme, onu aldım. Gözüme pek bir hızı çalışan alet olarak göründü ilk günler alışkanlıkmı? işgüzarlıkmı? yaşlanıyorum mu? ne annem gibi yeni bir elektronik alet ne varsa kullanmama olayına girdim.  Hala eski 10 dakikada sayfa açan acer de işlerimi görmeye devama ettim iyimi? sonra vazgeçtim bu huyumdan şimdi alışmaya çalışıyorum...
Her zaman en basit bir şeyi alırken bile ilk düşündüğümüz şey en iyisi, kalitelisi, en uygun fiatlısı..Dıdının dıdısını isteriz..Bir senedir gözüme kestirdiğim Bosh bulaşık makinası vardı..Dışı İnox, 950 nakit bıraktılar 5 programlıydı. Yine ilk gördüğümle aşk yaşamayayım, başka makinelerle flörtleşeyim bir dedim. Hay demez olaydım işin içinden çıkamadım...İndesit baktım fena değildi oradaki satıştaki kişi bulaşık makinasını anlattı, anlattı, en sonunda en azından Bosh Simens gibi alt kısmı bakalit (plastikten daha farklı bir malzeme) değil burada üretilmiyor dedi! aha orada beni vurdu...ne yani bakalit falan dedim.. iç tabanı plastik ya bildiğiniz gri renk bir plastikle kaplamışlar. Daha az maliyet daha fazla kar amacı ile yapılmış malzeme ve 2 sene sonra hoş geldin plastik kokulu bulaşıklar...  Hemen gittim Bosh a Simens e dikkat etmemiştim çünkü, aha gerçekten alt taban içi plastik!! bu ne la ben plastiğe para veremem dedim onu da eledim...:p İndesit le ilgili ama içime sinmeyen bir şeyler vardı.. Neyse oradan çıktım Hatayda spotçular vardır sıra sıra oraya gittim. Bir çok marka var ama peşin ödemekle taksitli ödemek arasında hiç bir fark kalmamış. Bankalar % 5 e kadar faizleri çekmişler firmaların, insanları kredi kartına zorlaması kaçınılmaz olmuş dolayısıyla.. Ne kadar? diyorsun 1150 TL 12 taksit diyor Peşin ne olur? diyorsun 1100 TL diyor hoppalaaaa..
Neyse zaten Beko Arçelik hiç düşündüğüm bir marka değil artık çok eskilerde kalma bir dizayn ve uçuk gereksiz fiatlar. O markalarıda eledim. Samsunga baktım hoşuma gitti Egemen den alışveriş etmiştim daha önce iyide fiat verdiler artı bu gibi markalar yoğuşmalı kurutma kullandığı için, yıkamadan sonra suyun kokusu olmuyor ve daha kuru çıkıyor..Ama LG bir bulaşık makinasıda vardı onunla arasında kararsız kaldım UV li yıkama sistemi vardı.  Fakat 400 lira farkda vardı yani tamamen duygusal. Baktım aradaki fark benden çıkacak, tamam dedim Samsung u alayım yine güzel fiat indirimi yaptılar 900 TL aldım kestirdim faturasını.. Akşam eve geldim.Türkün aklına ya mıçarken ya kaçarken gelirmiş misali. Dur dedim bu makinanın modelini yazayım bakayım hakkında şikayet varmı. Amaaanıııınn bir liste çıktı ki ben bile okurken sıkıldım.. Beni aldımı bir korku. Benim çünkü bu konularda hep bir çekiciliğim vardır yani, aldığım üründe kimsede bir şey olmaz bana çıkar piyango.. Evin eşyalarını 1 kere değiştirmişliğim vardır misal. Firmaların canına okur değiştiririm ama yaşlandım yahu artık uğraşamayacağım.. Neyse sabahın köründe satan arkadaşı aradım vazgeçtim dedim. Hemen gittim LG nin sadece UV si olmayanını 1000 TL alıp Samsungla  değiştirdim.. Şimdi uzun zamandır görmediğim temizlikteki tabaklarım, çatallarım, bardaklarımla aşk yaşıyorum.. Telefonu ne yaptın diyebilirsiniz.. Onuda kardeşim telefon satıyor aradım gönder dedim bi tane kafana göre uğraşamıcam.  Koştur oraya koştur buraya oofff Bunaldım.... :p

4 yorum:

Küçük Mucizem dedi ki...

HAYIRLI OLSUN . BAYA YORMUŞ SİZİ BU YENİLİK. TADINI ÇIKARIN.

SÜPER İNCE PARLAK ÇORAP dedi ki...

yok cnm bu sadece beni yordu. zira eşim hiç karışmaz bu işlere sadece parayı verir...

deep dedi ki...

hayat bazen biraz zor olabiliyor işte. neyse hallolmuş. naparsın gündelik yaşamın üstesinden gelmek gerekiyor.

SÜPER İNCE PARLAK ÇORAP dedi ki...

doğru söylüyorsun..